Voorbereidingskriebels - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leonie Franken - WaarBenJij.nu Voorbereidingskriebels - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leonie Franken - WaarBenJij.nu

Voorbereidingskriebels

Door: LeonieFranken

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 Maart 2014 | Nederland, Amsterdam

Over een week is het allemaal zover. De reis waar ik zo lang op gewacht heb! Een paar dagen geleden heb ik mijn afscheidsfeestje gehouden, waarbij we met ons bandje opgetreden hebben en ik de kans had om nog even iedereen te zien. Gisteren dan eindelijk die backpack gekocht (ik twijfelde heel erg of ik er wel een nodig had of niet) en nog wat andere benodigdheden voor mijn reis. De afgelopen dagen had ik vooral het gevoel dat ik voor een groot zwart gat stond, niet wist wat ik moest verwachten en nog wel het belangrijkste, dat ik nog geen zekerheid daar had over een slaapplek. Nu ben ik via de professor in Australië in contact gekomen met een PhD student (die uit Engeland komt), die voor mij de eerste twee weken een slaapplek heeft. Hier ben ik hartstikke blij mee, want ze klinkt echt heel aardig en is bereid mij allerlei leuke dingen in de omgeving te laten zien! Ook is zij even oud als ik, wat ook leuk meegenomen is.

Ik heb net voor de laatste keer gewerkt bij mijn ‘oppas’ adres, en morgen is de laatste dag op het promotiekantoor. Nu zit ik thuis, en zit ik een aantal dingen door te lezen en wat foto’s van andere mensen in Australie aan het bekijken en nu pas echt dringt het tot mij door… DAAR zit ik volgende week en wat heb ik er eigenlijk veel zin in!! Met het oh zo geweldige lied uit mijn ‘not so lonely planet’ van mijn lieve vriendinnen op de achtergrond begint het nu toch wel te kriebelen…

Ik ben toe aan een nieuw avontuur, en een avontuur, dat gaat het zeker worden! Van de week nog de laatste spulletjes halen en mijn tas inpakken...maar ik denk dat ik maar niet teveel meeneem aangezien ik ook veel souvenirs aan Australië wil hebben en dan maar beter daar leuke spullen kan kopen!

Ik besef wel elke dag dat ik iedereen hier super erg ga missen, maar gelukkig leven we in een moderne wereld met skype, viber, wifi en mobiele telefoons. Maar nu denk ik vooral: laat maar komen, dat avontuur! En het grote zwarte gat is nu gevuld met beelden van stranden, kangaroos, nationale parken, the opera house en nog veel meer…

ik houd jullie op de hoogte op mijn reis!

  • 02 Maart 2014 - 18:01

    Harry & Karina:

    Hoi Leonie,

    Wij wensen je een hele goede reis en een fantastisch verblijf in Australië.
    Wat een avontuur voor de boeg, geniet ervan, maar dat zal zeker gaan lukken.
    Alle goeds en een dikke kus.

    Hartelijke groeten,
    Harry, Karina, Rick en Richelle

  • 03 Maart 2014 - 08:08

    Marianne:

    Hallo Leonie,

    Wij willen je alvast een hele goede vlucht toewensen naar het warme Australië!
    Een hele FIJNE TIJD daar, geniet ervan en doe voorzichtig!

    Groetjes van de Grapendaaltjes.

  • 03 Maart 2014 - 23:04

    Linda:

    Joeeeeeeeeee Lee,

    Wat een leuk verhaal. Ik ben blij, dat ondanks de kleine spanninkjes, je er zoveel zin in hebt. Ik kan me dat als geen ander voorstellen. Nog even een paar nachtjes aftellen, en dan, jippiejajeeeee, daar ga je!

    Haha, hoe toevallig was dat vanmiddag op straat? Echt heel erg grappig.

    Tot donderdag, xxx

  • 04 Maart 2014 - 18:13

    Ida Bakker:

    Hoi Leonie,
    Ook ik wens je een hele fijne tijd toe in Australië. Wat een avontuur zeg. Spannend en best wel eng denk ik.
    Maar als je er eenmaal bent en je avontuur is begonnen vallen de spanningen vast snel van je schouders en ga je genieten.
    En ik ga zeker je verhalen volgen.

    Liefs, Ida ( en Geert )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 10625

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 14 September 2014

Australië

Landen bezocht: