De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leonie Franken - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leonie Franken - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Leonie Franken

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 Maart 2014 | Australië, Sydney

Zondagavond, 22:00. Een uur geleden kwam ik op het station in Eastwood aan, van mijn lange vlucht naar Australië. Nu is het dus alweer een week geleden! En wat is er veel gebeurd in die tijd...

In de tussentijd ben ik op de universiteit nu mee gaan helpen aan een onderzoeksproject over language & music processing, waarbij ik nu eenvoudige melodieën ga componeren. Daarnaast, heb ik al wat seminars bijgewoond (muziek/kunst en het geheugen daarvoor bij Alzheimer patienten, MEG voor geluid), allemaal erg interessant. Naast de werkzaamheden op de universiteit heb ik me vooral bezig gehouden met allerlei dingen regelen: een Australisch telefoonnummer, bankrekening, en het zoeken naar een nieuw huis.

In de pauze zit ik vaak te lunchen met mijn Nederlandse en Duitse collega, en ik vroeg ze naar tips voor leuke dingen in Sydney. Toen werd ik spontaan door mijn Nederlandse collega Michelle gevraagd of ik meeging zaterdag naar Sydney, waar ze een andere Nederlandse vriendin zou ontmoeten. Dus, zijn we zaterdag gezellig de stad Sydney in geweest. We hebben de harbour bridge gezien, the opera house (wat mij een beetje tegenviel van dichtbij, misschien kwam het ook doordat er werkzaamheden bezig waren) en zijn we door de botanic gardens gelopen. Toen we door de botanic gardens liepen, constateerden we heel leuk dat we allebei nog geen grote spinnen gezien hadden, en op dat moment zie ik er achter Michelle natuurlijk een hangen. Dat vond Michelle wat minder leuk (hij was echt vies) en toen we een stukje verder liepen bleef ze opeens staan. Ik kijk om en ik zie haar verschrikt naar boven kijken... blijkt het dat er boven ons tussen de bomen overal spinnenwebben met huge spinnen hangen! pff dat was even slikken, maar we zijn maar snel weer verder gelopen. 's middags zijn we naar Bondi Junction geweest, waar haar Nederlandse kennis werkte. We hebben gezellig met zijn 3en een ijsje in het park gegeten en daarna moest zij weer aan het werk. Op dat moment breekt de storm uit, en zoeken we een plaats om te schuilen, en gelijk ook maar te eten. Na het eten is het weer opgehouden met regenen, onweren en stormen en besluiten we nog even de bus te pakken naar Bondi Beach, want ja, dat moet je toch ook gezien hebben. Daar hebben we nog net een half uurtje zonsondergang mee kunnen krijgen, voordat het donker was en we weer richting huis vertrokken. Op Bondi Beach zitten trouwens ook hele grote vleermuizen, het leken net vogels!

Vandaag ben ik de hele dag op huizenjacht geweest, en jeetje wat waardeer ik mijn kamer in Nederland opeens. Hier worden aftanse krotten echt verhuurd voor de hoofdprijs, wat dat betreft ben je zelfs in Amsterdam veel beter uit! Gelukkig had ik via via (collega's op de universiteit) toch nog 2 mooie plekken gevonden, voor een redelijke prijs. Dus er zijn in ieder geval opties als ik hier over een week weg moet, ik hoef nog geen zwerver te worden. Nu ben ik kapot, de storm vanmiddag heeft mij een beetje gebroken, om nog twee uur met natte schoenen en sokken te lopen nadat een storm voorbij is, is toch niet echt fijn. Gelukkig schijnt na zo'n regenbui wel altijd de zon weer!

  • 16 Maart 2014 - 13:21

    Wout:

    Ik ben trots op je! Zodra je een nieuwe woonplek hebt is het tijd om echt te gaan genieten van Down Under. Oh ja, ook natuurlijk succes met je onderzoek! Tot Skype/Whatsapp/mobiel of wat dan ook.
    Voor nu welterusten.
    papa

  • 16 Maart 2014 - 13:38

    Marianne:

    Hoi Leonie,

    Leuk om je op deze manier te volgen,
    en wat een leuke foto's erbij gedaan!
    Zo krijgen wij een goed beeld hoe het daar uitziet.
    Nog veel plezier en succes met alles!
    Tot de volgende keer.

  • 17 Maart 2014 - 07:23

    Vanessa:

    hee leonie,
    leuk verhaal en foto's!
    veel succes nog met een woning vinden. xx

  • 19 Maart 2014 - 08:56

    Jennifer:

    Ontzettend leuk verhaal!! Volgens mij heb je het er goed naar je zin en ben je al een beetje gewend!
    Ik duim dat je snel wat vast vind met je huizenjacht!
    Moest erg lachen over jullie heerlijke parkwandeling met de gezellige spinnen haha! Moet er niet aan denken haha! Denk dat je je helemaal kapot schrikt!
    Heel veel succes op de uni en veel plezier komende tijd weer!

    Liefs,

    Jennifer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 10647

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 14 September 2014

Australië

Landen bezocht: