Waar blijft de tijd? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leonie Franken - WaarBenJij.nu Waar blijft de tijd? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leonie Franken - WaarBenJij.nu

Waar blijft de tijd?

Door: Leonie Franken

Blijf op de hoogte en volg Leonie

01 Mei 2014 | Australië, Sydney

Oh oh oh, het is alweer een maand geleden dat ik voor het laatst een bericht geplaatst heb. Ik heb nu geen tijd om overal uitgebreid verslag van te doen, maar een ' korte' update kan geen kwaad!

Intussen ben ik op de universiteit goed ingeburgerd al zeg ik het zelf, en ben ik sinds kort betrokken bij nog een onderzoek. Bij dit onderzoek werken we met MEG (magnetoencephalography) wat een functionele beeldvormingstechniek is waarbij er breinactiviteit gemeten wordt. Ik ga het hier niet uitgebreid uitleggen, dat wordt een lang verhaal...

In de weekenden is er genoeg te doen, waar moet ik beginnen? Ten eerste hebben we natuurlijk het paasweekend gehad, waarin ik veel gezellige dingen gedaan heb met onder andere Michelle, Janouska en Mex, 3 nederlandse meiden. Tot die gezellige dingen behoren: Darling harbour Easter festival (wat eerder een soort circus-acts waren), onze eigen aboriginal art schilderen, een pubcrawl met 100 mensen waarbij we een SKYDIVE VOOR DE HALVE PRIJS HEBBEN GEWONNEN, en op het strand bakken en mooie foto's maken.

Ik heb een weekje op mezelf gewoond, omdat mijn hospita naar Nieuw Zeeland was voor familiebezoek. Dat was wel even lekker, een heel huisje voor mezelf. In de week na pasen was het op woensdag mijn verjaardag, en gelijk de dag erna de verjaardag van Yannick. Op mijn verjaardag heb ik niet veel gedaan, behalve dat Michelle mij getrakteerd heeft op een heerlijke lunch, superlief! En daarna nog wat gewinkeld. Maar het echte feestje kwam die zaterdag nog. Deze week was weer een korte week, omdat het vrijdag ANZAC day was. Dit is een dag waarop de soldaten herinnerd en vereerd worden, een soort 5 mei in Nederland, maar dan anders. Ook is dit de enige dag waarop er gegokt mag worden; in elke pub is er dan coin flipping. En ja, dat is gewoon drie munten omhoog gooien en dan kijken of het kop of munt is... maar het is gekkenhuis. Allemaal mensen staan eromheen te bieden op kop of munt, en er wordt met behoorlijk wat geld gesmeten. Soms is het toch wel raar volk... maar het was heel gezellig. We waren naar een pub vlakbij, met Jade, Felix en Rasmus. D

De dag erna was de dag dat Oscar aankwam! Ik heb hem 's ochtends op het treinstation opgehaald, en daarna heeft hij geslapen tot het tijd voor mijn feestje was! Om 15 uur kwamen de mensen binnengedruppeld, en uiteindelijk waren we met zijn 10en. Het was een hele gezellige avond, met cadeautjes, bier, wijn, cider en hele slechte Nederlandse muziek. En soms een beetje slechte Deense of Duitse muziek voor de internationale vrienden. Om half 9 begon een kingsday feestje, waar wij met de Nederlanders kaartjes voor hadden. We hebben de anderen (2 duitsers en een deense) ook meegekregen, wat superleuk was! Bitterballen, slechte muziek, en een hele gezellige avond. Rond 2 uur gingen we op de bus naar huis, waarna we heerlijk in slaap zijn gevallen.

Nu is Oscar dus hier, en we hebben voor volgende week een leuk reisje geboekt naar Melbourne! We vliegen op 7 mei naar Melbourne en huren daar een auto om vervolgens terug te rijden naar Sydney, ik heb er zin in! Daarnaast proberen we samen leuke dingen te doen, en als ik naar de universiteit moet is er genoeg 'vegetatie' om te bewonderen voor Oscar. (Hij had geen last van de zon omdat er genoeg vegetatie was... aldus de bioloog).

Ik zal proberen mijn blog bij te houden, maar zoals jullie merken heb ik er steeds minder tijd voor! Ik vind het heel leuk dat jullie mijn verhalen en avonturen volgen, en laat een berichtje achter als je dat wilt! Ik hoop snel weer iets nieuws te kunnen posten....

  • 01 Mei 2014 - 14:55

    Mexie:

    Leuk verhaal!! Kijk uit naar onze volgende avonturen... Vooral die op 25 mei :D

  • 01 Mei 2014 - 15:35

    Michelle:

    KONT VAN MIJJJJJ

  • 01 Mei 2014 - 19:13

    Jolanda:

    Heerlijk om weer zo´n positief verhaal te lezen en die zelfgemaakte aboriginal art is echt mooi geworden!
    Je geniet met volle teugen. Veel plezier met Oscar en in Melbourne en.... van die skydive wil ik pas horen als het achter de rug is, ppffff.....
    Dikke kus, mama.

  • 02 Mei 2014 - 07:16

    Marianne:

    Hallo Leonie!
    Ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen, meid wat maak je veel mee!
    Geniet van je "tussendoor" reis met Oscar.
    Skydive? Jij liever als ik.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 10656

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 14 September 2014

Australië

Landen bezocht: