Getting used to the Sydney life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leonie Franken - WaarBenJij.nu Getting used to the Sydney life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leonie Franken - WaarBenJij.nu

Getting used to the Sydney life

Door: Leonie Franken

Blijf op de hoogte en volg Leonie

31 Maart 2014 | Australië, Sydney

Twee weken geleden heb ik al een beetje over m’n huizenjacht verteld, maar voordat iedereen denkt dat ik onder een brug slaap en daardoor geen nieuwe blogs meer schrijf; rustig maar. Ik zit veilig en wel in een nieuw huisje. Deze is dichter bij de stad, wat zeker voor in de avonden een voordeel is. Helaas is de universiteit dan wel weer iets verder weg.. maar dan heb ik weer het voordeel dat ik soms mee kan liften in de auto, als ik vroeg genoeg opsta (wat dus niet altijd gebeurd).

Op de universiteit wordt het eigenlijk steeds leuker. Ik ben nu druk bezig mee te helpen aan een project waarbij ik melodieën moest maken, stemmen op moest nemen en dit allemaal mocht mixen; niet heel vervelend dus. Ook ben ik veel artikelen aan het lezen voor het opzetten van het volgende project wat ik samen met Bill (mijn supervisor en de professor hier) ga doen (en nog wat anderen). Daarnaast kunnen ze mij hier misschien aan een research assistent baantje helpen zodat ik ook nog wat verdien; dat is natuurlijk helemaal top aangezien het ook nog in mijn werkveld is!

De vrijdagmiddag zit er nu ook standaard in; borrel met de afdeling! Altijd wel gezellig, al ken ik nog steeds veel mensen niet. Toch is er ook altijd wel een standaardclub, en die leer ik zo onderhand wel kennen  Vorige week hebben we tijdens de borrel ‘cards against humanity’ gespeeld (nogal bekend onder de Wenckebach groep) en jaja, ‘schattige’ leonietje hier heeft gewoon gewonnen met 7 awesomeness points. Wel leuk om te weten dat mijn humor dus gewaardeerd wordt (of ik ben zo gewend aan jullie horrific humor dat mijn antwoorden eruit sprongen).

Elk weekend zit lekker vol met leuke dingen; Vorig weekend hebben we een beachwalk gedaan, vanaf Bronte beach naar Bondi beach en heerlijk in een Irish pub wat gedronken, de volgende dag gelunched met wat internationale studenten, maandagavond een verjaardag bijgewoond van iemand die ik niet kende, maar dat kan hier allemaal. Afgelopen weekend ben ik met Jade en Felix (waar ik eerst bij woonde), Elena (een collega) en Janouska (Nederlands meisje die ik hier heb leren kennen) naar een reptile park geweest wat heel erg leuk was. Het park was niet heel groot, maar er waren veel ‘shows’ en praatjes over de beesten. We hebben krokodillen (alligators) gevoerd zien worden, een uitleg gekregen over hoe we de Huntsman spin moeten vangen, een aantal slangen in actie gezien en daarnaast lekker rondgelopen tussen de koala’s, kangaroes, walibi’s, tasmanian devils en de vogels. Het mooiste is nog dat ze hier (ook binnen in de parken) overal BBQ plaatsen hebben, dus we hebben tussen de kangaroes even lekker een hamburger naar binnen gewerkt.

De stranden ontloop ik ook zeker niet; zondag ben ik weer een beetje bijgekleurd. Langzaam maar zeker wordt ik dan toch wel een beetje bruin… Nog wel een leuk detail is dat je hier alleen tussen de vlaggen mag zwemmen omdat de rest erbuiten te gevaarlijk is (stroming enz.) Zondag was dat vrij hilarisch op Bondi Beach, aangezien het gebied hooguit 20 meter breed was, en ze met een boot in het water aangaven waar je niet verder mocht wat erin resulteerde dat we als een soort sardientjes op een paar vierkante meter in de golven stonden, terwijl de rest van het strand helemaal leeg was!

Het weer is hier heel wisselvallig; elk moment kan er storm uitbarsten, of gaan regenen, maar het kan ook dagen heerlijk weer zijn. Als er geen wolken zijn is het warm, rond de 25 graden ongeveer. Afgelopen week heeft het voornamelijk geregend, gelukkig hadden we dit weekend geluk en was het heerlijk weer! Oh, en ik heb er een nieuwe verslaving bij; frozen yoghurt! Dat hebben ze hier overal, je kunt het een beetje vergelijken met een swirl; maar dan meer yoghurt smaak…hmmm

Nou goed, dat was het weer voor even, volgende keer zal ik jullie weer updaten vanaf down under!

  • 31 Maart 2014 - 11:59

    Jolanda:

    Geweldig verslag weer! Ik merk dat je steeds meer je draai gaat vinden. Mooi zo!
    Hé, ik mis de foto met de kangoeroes?
    Hier is de zomertijd ingegaan en bij jou volgende week de wintertijd: brengt ons weer 2 uurtjes "dichter naar elkaar".

    Dikke kus: mama en papa.

  • 31 Maart 2014 - 12:13

    Jolanda:

    Hé, ik was te snel..... hij was de foto´s nog aan het uploaden.....nu zie ik wel de foto´s met de kangoeroes!
    Leuk!
    Mama

  • 31 Maart 2014 - 13:37

    Oscar:

    Heel vet! Lijkt ook wel een leuk park om aan te doen als ik/we nog een dagje over hebben :) Dan kunnen we hopelijk ook die Cassowary (je emu) zien! ;)
    X

  • 08 April 2014 - 18:40

    Karina Visser:

    Hoi Leonie,

    Fijn dat je zo snel een andere huisje hebt gevonden.
    De foto's worden al wat spannender.
    Vooral het zwembad, lekker wild.
    Ik zie dat je daar ook andijvie kan eten, wel doen hoor!
    Vandaag met een collega over Sydney gesproken.Zij vertelde ook, dat je overal wordt uitgenodigd, ook al is het op een verjaardag van iemand die je niet kent.
    Dat zal in Nederland niet zo snel gebeuren.
    Heel veel plezier verder en we kijken uit naar je volgende verslag.
    Harry,Karina,Rick en Richelle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 10652

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 14 September 2014

Australië

Landen bezocht: